zondag 4 december 2011

VERSCHIL

 wat een verschil kan er zijn tussen 2 huwelijksvoltrekkingen.
de eerste was een beetje stil, maar hier sprong het geluid van af, het begon al in de trouwzaal, waar we
de familie en genodigden op speciale volgorde werden geplaatst en ik erin slaagde om een goede foto van mijn moeder te maken. Nadat het bruidspaar onder geklap binnen kwam en zat toen kwamen er collega`s van Gerda al dansend binnen en zwaaiend met rose ballonen. De ambtenaar had een vlotte speech met vele verhaaltjes erbij zodat de hele sfeer ontspannen was. Mijn moeder was met haar gedachten ook veel bij die andere trouwerij en de begrafenis van een oud buurman op deze dag.
 Gerda had een mooie avondjapon aan en mijn broer  was gekleed in een mooi pak wat ze samen uitgezocht hadden daar hij totaal geen gevoel voor kleur heeft, hij had alleen als enige voorwaarde gesteld dat de stropdas een figuur moest hebben, want die draagt hij altijd en is zijn kenmerk.
 Er waren ook collega`s van Hendrik in de zaal die hadden oranje vesten/jassen aan en na het jawoord werd onderstaand bord omhoog gehouden helaas heb ik van de rest van de dag geen foto`s meer gemaakt.
maar ik kan nog wel verder vertellen. Hierna gingen we naar het restaurant toe waar we aller eerst koffie met gebakje kregen en mijn moeder werd op een speciaal gehaalde stoel neer gezet, want er stonden alleen maar van die barstoelen ,die overigens  lekker zaten,!!!!
Het eten bestond uit een buffet met heerlijke dingen waarvan ik de naam niet wist. mijn moeder at zoals gewoonlijk niet veel maar ik heb wel 2 x opgeschept van iets wat eruit zag als patat in satesaus.
Het was wel pittig in de mond en ik verdraag niet veel  peper meer sinds de overgang, maar het was zo lekker en als dessert kregen we kleine stukjes taart die erg machtig waren en als laatste weer koffie met bonbons en toen naar een ander zaal waar de muziek een ietsepietje te hard was om een geprek te voeren, daar werden Gerda en Hendrik door zijn werk ook nog weer in het zonnetje gezet.
Uit dit verhaal kon ik opmaken dat hij wel geliefd is bij zijn medewerkers.!!!!!!!
Omdat alle neven en nichten ook binnen waren en de meeste mijn moeder begroet hadden zijn wij daarna weg gegaan omdat het weer ook slecht was geworden, waren we allemaal moe toen we thuis waren, moesten toch een omweg maken om Oma weer thuis te brengen die een loge had nl. Vincent de zoon van Henk, (zijn dochter was er niet bij de hele dag want die had principieele bezwaren tegen dit huwelijk, Henk had er best verdriet van en hoopte maar dat ze later geen spijt kreeg van haar houding)
Oma had zaterdagmorgen nog gesproken met Hendrik die het heel fijn had gevonden dat wij de hele dag en nog een poosje van de avond er waren.!!!!!!!!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten